miercuri, 19 septembrie 2012

Dana corpoartista



Ori sunt eu un pic egocentrica, ori stiu ca titlurile care imi contin numele au trafic…cred ca varianta a doua...dar azi intr-o conversatie telefonica cu  "mosul" spiritual al acestui blog :-p, mi-am dat seama ca sunt o corpoartista.

Am trait din corporatie in corporatie de la vreo 22 de ani. Cand eram in facultate, visam sa lucrez intr-o corporatie si completam toate evaluarile si chestionarele cu “corporatie” in dreptul locului ideal de munca. Nu stiam prea multe pe atunci. Ma gandeam doar la bani si prestigiu. Nici macar profilul profund umanist nu ma facea sa ma indrept spre altceva. Eram o boema care vroia sa lucreze intr-o corporatie. Atat stiam.

Aveam in minte chiar un top 3 al corporatiilor in care mi-as fi dorit sa lucrez, pe doua le-am bifat deja. Nu pot sa spun in momentul de fata ca as vrea sa o bifez si pe a treia.

Pana si numele suna dur,"corporatie". Eu vad luptatori greco-romani intr-o mlastina cand aud cuvantul asta. Poate am eu o imaginatie bolnava, dar inca nu-mi vine in minte imaginea tipica a barbatilor de 1.90 imbracati in costum intr-o sala de sedinte. Ce bine ca  barbatii din corporatia mea nu vin imbracati in costum :-p

Corporatia are partile ei proaste. Iti mananca timpul si energia si cateodata si timpul liber. Trebuie insa sa te adaptezi. Te inrolezi in indeplinirea unor deadlineuri (in traducere boema "idealuri") pe care corporatia ti le induce ca fiind ale tale. Ajungi sa vrei sa-ti dovedesti tie ca poti sa atingi anumite standarde. Si sa nu-mi spuneti ca sunt o workaholica pentru ca vorbesc asa. Corporatia se pricepe de minune sa te faca sa crezi ca idealurile ei sunt si ale tale, teoria inversa  nu se aplica insa de fiecare data. Nu ai cum sa scapi odata ce intri in hora.

Eu imi caut supape de salvare din marea inrolare corporatista. Nu vreau sa ma pierd pe mine in multime. O hartista ca mine J isi gaseste cu greu locul in rigiditatea unei organizari corporatiste. Si nici nu sunt un model de urmat cand vine vorba de obedienta. Nu sunt prea user friendly.

As mai vorbi o gramada despre relatia sacra dintre om si corporatie, dar trebuie sa va spun noapte buna pentru ca maine corpoartista intra la 9 J


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu