joi, 9 august 2012

Catharsis (closest post to smartness)



Pe mine m-a bantuit cuvantul asta dintotdeauna si pana acum ceva ani nu stiam ce inseamna, ignoranta de mine! Dar aveam o senzatie de bine cand il auzeam, simteam ceea ce inseamna de fapt.  Invatatii ne spun ca starea de Catharsis e generata in special de arta. Chiar daca devin prea didactica, trebuie sa va spun ca , Catharsisul e o eliberare de pasiuni si emotii negative, o excitare anormala a simturilor. (multumeeeeeesc Wiki :-p).

Catharsiul e un fel de orgasm al artei, nu esti foarte sigura de el, il ravnesti si te ia prin surprindere de fiecare data cand se intampla. Aristotel m-ar fi certat pentru comparatia asta, dar ce bine ca el nu are blog! :-P si oricum nu are avea atatea vizualizari cate am eu. :-)

Sa spui ca ai simtit Catharsis e destul de exagerat. Cum sa-i spui cuiva “Melodia asta are efect cathartic!” sau “Filmul  asta e de-a dreptul cathartic!” Ar presupune ca esti nebun sau cel putin drogat. Sau ca o arzi elitist si ca pana si o simpla ciorba de vacuta iti exalta sinele.

E un termen atat de pretentios, incat te face sa crezi ca si starea din spatele ei este extrem de elaborata si puternica. Eu, in umila mea conditie, am  simtit azi  o stare asemanatoare Catharsisului. Linkul e cauza http://www.youtube.com/watch?v=PstK0gj5VUI&feature=share.
As vrea sa multumesc pe aceasta cale din nou Youtube-ului pentru sugestiile din dreapta.

Tu cand simti Catharsisu’?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu